Gå vidare till innehåll

Följ oss

Unikt och innovativt, med sikte på framtiden.

Kontakta oss

Villkor och bestämmelser

Trimove

Unikt och innovativt, med sikte på framtiden.

📞 003185 212 9492
Vi finns tillgängliga mellan 9-17

kundservice@trimove.se

Returadress.

Trimove SE
Schimmelt 2-16
5611 ZX Eindhoven
Netherlands

Entreprenörens identitet.

Trading Mediator
Kamperfoelielaan 49
5643 BB Eindhoven
Nederländerna

Officiellt företagsnummer Nederländerna: 74620142
Officiellt momsregistreringsnummer: NL001146391B56

Våra produkter köps in från vårt inköpscenter i Kina direkt från fabriken och din beställning skickas direkt till dig. Vi har haft ett nära samarbete med de fabriker vi köper från i mer än 5 år. Kvaliteten på våra produkter övervakas och förbättras därför ständigt.




Artikel 1 - Definitioner


I dessa allmänna villkor gäller följande definitioner:

Period: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt;

Konsument: en fysisk person som inte handlar som ett led i utövandet av ett yrke eller en näringsverksamhet och som ingår ett distansavtal med en näringsidkare;

Dag: kalenderdag;

Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser en rad produkter och/eller tjänster där skyldigheten att leverera och/eller köpa är spridd över tiden.

varaktig databärare: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller entreprenören att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som gör framtida konsultation och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen möjlig.

Ångerrätt: konsumentens möjlighet att ångra distansavtalet inom ångerfristen;

Entreprenör: en fysisk eller juridisk person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal om exklusiv användning av en eller flera tekniker för distanskommunikation inom ett system som organiseras av näringsidkaren för distansförsäljning av varor och/eller tjänster fram till och med den tidpunkt då avtalet ingås.

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören är samlade i samma rum vid samma tidpunkt.

Allmänna villkor: entreprenörens nuvarande allmänna villkor.

 

Artikel 2 - Tillämpningsområde

Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden från näringsidkaren och för alla distansavtal och beställningar som ingås mellan näringsidkaren och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås ska konsumenten ges tillgång till texten i dessa allmänna villkor. Om detta inte är rimligt möjligt måste det anges innan distansavtalet ingås att de allmänna villkoren kan läsas i entreprenörens lokaler och att de kommer att skickas kostnadsfritt till konsumenten så snart som möjligt på hans begäran.

Om distansavtalet ingås elektroniskt måste texten till dessa allmänna villkor, i motsats till föregående stycke, och innan distansavtalet ingås göras tillgänglig för konsumenten i elektronisk form på ett sådant sätt att konsumenten enkelt kan lagra dem på ett varaktigt medium. Om detta inte är rimligt möjligt skall det innan distansavtalet ingås anges var de allmänna villkoren kan konsulteras elektroniskt och att de på begäran kommer att sändas kostnadsfritt till konsumenten, antingen elektroniskt eller på annat sätt, på konsumentens begäran.

Om särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor, skall andra och tredje styckena gälla i tillämpliga delar och konsumenten får alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för honom i händelse av motstridiga allmänna villkor.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt är ogiltiga eller helt eller delvis faller bort, ska avtalet och dessa allmänna villkor fortsätta att gälla i övrigt och den aktuella bestämmelsen ska omedelbart, efter ömsesidig överenskommelse, ersättas med en bestämmelse som så långt som möjligt närmar sig den ursprungliga bestämmelsens innebörd.

Situationer som inte omfattas av dessa allmänna villkor ska bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Eventuella oklarheter beträffande tolkningen av eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor ska tolkas "i andan" av dessa allmänna villkor.



Artikel 3 - Erbjudandet


Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.

Erbjudandet är icke-bindande. Företaget har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna bedöma erbjudandet korrekt. Om entreprenören använder bilder måste dessa korrekt återspegla de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller uppenbara fel i erbjudandet är inte bindande för entreprenören.

Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte leda till ersättning eller uppsägning av avtalet.

Bilderna på produkterna är en korrekt representation av de produkter som erbjuds. Företaget kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de faktiska färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är förknippade med att acceptera erbjudandet. Detta gäller i synnerhet

Priset, med undantag för tullklareringskostnader och importmoms. Dessa extra kostnader kommer att vara på kundens bekostnad och risk. Post- och/eller kurirtjänsten måste använda sig av den särskilda ordningen för post- och kurirtjänster i samband med import. Denna förordning gäller om varorna importeras till destinationslandet inom EU, vilket är fallet här. Post- och/eller kurirföretaget tar ut momsen (oavsett om den kombineras med tullklareringsavgiften eller inte) från mottagaren av varorna;

eventuella fraktkostnader;

Hur avtalet skall fullgöras och vilka åtgärder som är nödvändiga i detta avseende;

huruvida ångerrätten gäller eller inte;

Metoden för betalning, leverans och fullgörande av avtalet.

tidsfristen för godkännande av erbjudandet eller den period inom vilken entreprenören garanterar priset;

beloppet för tariffen för distanskommunikation, om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den allmänna bastariffen för den kommunikationsform som används;

Om avtalet arkiveras efter ingåendet och, om så är fallet, på vilket sätt konsumenten kan få tillgång till det;

Det sätt på vilket konsumenten kan kontrollera den information som han eller hon har lämnat om avtalet innan avtalet ingås och, vid behov, korrigera den.

Eventuella andra språk på vilka avtalet kan ingås, utöver nederländska.

De uppförandekoder som näringsidkaren omfattas av och det sätt på vilket konsumenten kan ta del av dessa uppförandekoder elektroniskt, samt distansavtalets minimilängd vid en långfristig transaktion.

Valfritt: tillgängliga storlekar, färger och materialtyper.



Artikel 4 - Avtalet

Utan att det påverkar tillämpningen av punkt 4 ska avtalet ingås när konsumenten godtar erbjudandet och de villkor som anges i erbjudandet är uppfyllda.

Om konsumenten har godtagit anbudet på elektronisk väg ska näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av det elektroniska godtagandet av anbudet. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av entreprenören kan konsumenten avbryta avtalet.

Om avtalet upprättas elektroniskt vidtar entreprenören lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställer en säker webbmiljö. Om konsumenten har möjlighet att betala elektroniskt vidtar entreprenören lämpliga säkerhetsåtgärder.

Entreprenören kan - inom den rättsliga ramen - bekanta sig med konsumentens förmåga att fullgöra sina betalningsskyldigheter, liksom med alla fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att avvisa en beställning eller ansökan eller att bifoga särskilda villkor för genomförandet.

Tillsammans med produkten eller tjänsten skickar entreprenören konsumenten följande information skriftligen eller på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra den på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare:

1. besöksadressen till entreprenörens verksamhetsställe där konsumenten kan rikta klagomål;
2. Villkoren och sättet på vilket konsumenten kan utöva ångerrätten, eller ett tydligt uttalande om uteslutning av ångerrätten;
3. Information om garantier och befintlig kundservice.
4. den information som avses i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte entreprenören redan har tillhandahållit konsumenten denna information innan avtalet ingås;
5. villkoren för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är obegränsat.

När det gäller ett tidsbegränsat avtal gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen.

Alla avtal ingås på villkor att de berörda produkterna finns tillgängliga i tillräcklig omfattning.



Artikel 5 - Ångerrätt

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att häva avtalet utan att ange skäl inom en period av 14 dagar. Denna ångerperiod börjar dagen efter att konsumenten eller en tidigare utsedd av konsumenten och den anmälda representanten för entreprenören har mottagit produkten.

Under avkylningsperioden måste konsumenten behandla produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer bara att packa upp produkten eller använda den endast i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt måste han returnera produkten med alla tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning till entreprenören i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som entreprenören har gett honom.

När konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han skyldig att meddela entreprenören inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste meddela detta genom ett skriftligt meddelande/e-post. När konsumenten har meddelat att han vill utöva sin ångerrätt måste han returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna har returnerats i tid, t.ex. med hjälp av ett postbevis.

Om kunden vid utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3 inte har meddelat att han vill utöva sin ångerrätt eller om han inte har returnerat produkten till entreprenören, är köpet ett faktum.

 

I enlighet med gällande europeisk konsumentlagstiftning och nationella lagar garanterar vi att våra produkter är fria från tillverkningsdefekter och fel under en period av två år från leveransdatumet. Denna garanti täcker alla defekter som uppstår till följd av defekter i material eller tillverkning.

Dina rättigheter.

Om en produkt som du har köpt från oss inte fungerar korrekt inom den lagstadgade garantiperioden (2 år från köpet) på grund av tillverknings- eller materialfel, har du rätt till en ersättningsartikel. Vi skickar i så fall en ny vara till dig. Klicka här för att kontakta oss.



Artikel 6 - Kostnader i händelse av avbokning

Om konsumenten utövar sin ångerrätt kommer kostnaderna för att returnera produkterna att bäras av konsumenten.

Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter avbokningen. Detta är under förutsättning att produkten redan har mottagits av återförsäljaren eller att avgörande bevis för fullständig retur kan tillhandahållas.


Artikel 7 - Uteslutande av ångerrätt

Näringsidkaren får utesluta konsumenten från ångerrätten för produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutandet av ångerrätten är endast giltigt om näringsidkaren tydligt har angett detta i erbjudandet eller åtminstone i god tid innan avtalet ingås.

Uteslutande av ångerrätten är endast möjligt för produkter

1. som har skapats av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer;
2. som är tydligt personliga;
3. som inte kan returneras på grund av deras natur;
4. som snabbt försämras eller åldras;
5. vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som entreprenören inte har något inflytande över;
6. för enskilda tidningar och tidskrifter;
7. för ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara där konsumenten har brutit förseglingen
8. för hygieniska produkter vars försegling har brutits av konsumenten.
9.
Uteslutande av ångerrätt är endast möjligt för tjänster:

1. som avser boende, transport, restaurang eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss tidsperiod
2. där leveransen har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;
3. som rör vadslagning och lotterier.



Artikel 8 - Pris

Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar till följd av ändringar i momssatser.

I motsats till föregående punkt får näringsidkaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden, som ligger utanför näringsidkarens kontroll, till rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att alla priser som nämns är vägledande priser kommer att nämnas i erbjudandet.

Prishöjningar inom 3 månader efter det att avtalet ingåtts är endast tillåtna om de beror på lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter.

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har fastställt detta och:

1. de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller förordningar, eller
2. konsumenten har rätt att säga upp avtalet den dag då prisökningen träder i kraft.

Leveransplatsen är, i enlighet med avsnitt 5.1 i lagen om omsättningsskatt 1968, det land där transporten påbörjas. I detta fall sker leveransen utanför EU, vilket innebär att post- eller kurirföretaget debiterar kunden importmoms och/eller tullklareringskostnader. Därför kommer entreprenören inte att debitera moms.

Alla priser är föremål för typografiska fel och feltryck. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av tryck- och sättningsfel. I händelse av tryck- och satsfel är entreprenören inte skyldig att leverera produkten till fel pris.


Artikel 9 - Överensstämmelse och garanti

Entreprenören garanterar att produkterna och/eller tjänsterna uppfyller avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och/eller användbarhet och de lagliga och/eller statliga bestämmelser som är tillämpliga på dagen för avtalets ingående. Om så avtalas garanterar entreprenören också att produkten är lämplig för annan än normal användning.

En garanti som tillhandahålls av entreprenören, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheter och anspråk som konsumenten kan hävda mot entreprenören på grundval av avtalet.

Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter måste rapporteras skriftligen till entreprenören inom 14 dagar efter leverans. Produkterna måste returneras i originalförpackningen och i nytt skick.

Entreprenörens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild användning av konsumenten eller för några råd angående användning eller tillämpning av produkterna.

Garantin gäller inte om:

Konsumenten själv har reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller har låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem;

De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt behandlats vårdslöst eller i strid med leverantörens anvisningar och/eller har behandlats på förpackningen;

bristerna helt eller delvis beror på de regler som regeringen har fastställt eller kommer att fastställa med avseende på arten eller kvaliteten på de material som används.


Artikel 10 - Leverans och fullgörande

Företaget kommer att iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av produktbeställningar.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har angett till företaget.

Utan att det påverkar vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att uppfylla accepterade beställningar omedelbart, men inte senare än 30 dagar, såvida inte konsumenten har kommit överens om en längre leveransperiod. Om leveransen har försenats eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, måste konsumenten informeras om detta inom 30 dagar efter det att beställningen har gjorts. Konsumenten har i så fall rätt att häva avtalet utan kostnader och rätt till eventuell ersättning.

I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter upplösningen.

Om leverans av en beställd vara visar sig vara omöjlig, kommer entreprenören att sträva efter att leverera en ersättningsvara. Att en ersättningsartikel levereras måste meddelas på ett tydligt och begripligt sätt senast vid leveransen. Ångerrätten kan inte uteslutas vid ersättningsvaror. Kostnaderna för eventuell returfrakt ska bäras av entreprenören.

Risken för skada och / eller förlust av produkterna vilar på entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och meddelats entreprenören, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.



Artikel 11 - Transaktioner med förlängd löptid: varaktighet, avbokning och förlängning

Avbeställning

Konsumenten har rätt att säga upp ett tillsvidareavtal som ingåtts för regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster när som helst, i enlighet med de överenskomna uppsägningsreglerna och med en uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten får ingå ett avtal för en bestämd period som omfattar regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster när som helst i slutet av den bestämda perioden, säga upp avtalet enligt tillämpliga uppsägningsregler och med högst en månads uppsägningstid.

Konsumenten får säga upp de avtal som avses i föregående stycken

säga upp dem när som helst och inte vara begränsad till att säga upp dem vid en viss tidpunkt eller för en viss period

åtminstone säga upp dem på samma sätt som han sade upp dem;

alltid säga upp dem med samma uppsägningstid som entreprenören har fastställt för sig själv.

Förlängning

Ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster får inte underförstått förlängas eller förnyas för en bestämd tid.

Utan hinder av punkt 1 får ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dagstidningar, veckotidningar eller tidskrifter automatiskt förnyas för en bestämd period som inte överstiger tre månader om konsumenten har rätt att säga upp det förnyade avtalet vid utgången av förnyelseperioden genom att lämna en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av varor eller tjänster får förnyas automatiskt på obestämd tid endast om konsumenten har rätt att när som helst säga upp avtalet med en uppsägningstid på högst en månad och högst tre månader om avtalet avser regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar eller tidskrifter men mindre än en gång per månad.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av tidningar och tidskrifter som en introduktion (prov- eller introduktionsabonnemang) fortsätter inte tyst och upphör automatiskt i slutet av prov- eller introduktionsperioden.

Varaktighet

Om ett avtal löper på mer än ett år får konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid på högst en månad, såvida det inte är rimligt och skäligt att säga upp avtalet före utgången av den avtalade perioden.



Artikel 12 - Betalning

Om inget annat datum har avtalats ska de belopp som konsumenten ska betala betalas inom sju arbetsdagar efter utgången av den ångerfrist som avses i artikel 6.1. När det gäller avtal om tillhandahållande av en tjänst skall denna period börja löpa efter det att konsumenten har mottagit bekräftelsen av avtalet.
Konsumenten är skyldig att omedelbart underrätta operatören om felaktigheter i de uppgifter som lämnats eller i den specificerade betalningen.
I händelse av att konsumenten inte betalar och med förbehåll för lagliga begränsningar har entreprenören rätt att debitera konsumenten för alla rimliga kostnader som konsumenten har fått kännedom om i förväg.


Artikel 14 - Klagomål

Klagomål om genomförandet av avtalet måste beskrivas fullständigt och tydligt och lämnas till entreprenören inom 7 dagar efter att konsumenten har upptäckt bristerna.
Klagomål som lämnas in till entreprenören kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förväntad längre behandlingstid, kommer entreprenören att svara inom 14 dagar med ett meddelande om mottagande av klagomålet och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
Om klagomålet inte kan lösas i ett ömsesidigt samråd uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.
Ett klagomål avbryter inte entreprenörens skyldigheter, såvida inte entreprenören skriftligen anger något annat.
Om ett klagomål anses motiverat av entreprenören kommer entreprenören, efter eget gottfinnande, antingen att ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.


Artikel 15 - Tvister

På avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor avser gäller endast nederländsk lag. Även om konsumenten bor utomlands.



Artikel 16 - Paketet har returnerats till avsändaren

Om ett paket har levererats till ett utlämningsställe men aldrig har hämtats ut, skickar vi ett nytt paket till kunden utan extra kostnad.

Om kunden inte längre vill ta emot paketet återbetalar vi orderbeloppet, men en avgift på 29 % tillkommer.

 

 

Kundnöjdhet

Kundtjänst 7 dagar i veckan.

Spåra & Följ

Frakten är för närvarande helt gratis i hela landet.

Inte nöjd?

Du kan få pengarna tilbaka inom 14 dagar efter köpet.

SSL-certificeret

Din information är 100% säker när du handlar hos oss.